دانلود دانلود تحقیق رهبری و نظریات مربوط به رهبری تحول آفرین با فرمت ورد

با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان دانلود تحقیق رهبری و نظریات مربوط به رهبری تحول آفرین با فرمت ورد هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .
دانلود تحقیق رهبری,تحقیق رهبری doc,تحقیق کامل رهبری,تحقیق درباره رهبری,تحقیق رهبری با فرمت ورد,تحقیق درمورد رهبری چیست,تحقیق دانش آموزی درباره رهبری,تحقیق دانشجویی درباره رهبریدانلود تحقیق رهبری و نظریات مربوط به رهبری تحول آفرین با فرمت ورد

هدف از این تحقیق بررسی رهبری و نظریات مربوط به رهبری تحول آفرین با فرمت docx در قالب 64 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات64
حجم359/330 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdoc

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی رهبری و نظریات مربوط به رهبری تحول آفرین با فرمت docx در قالب 64 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد

فهرست مطالب

تعاریف رهبری

7-2 تمایز بین رهبری و مدیریت

8-2 مکاتب رهبری

9-2 رهبری تحول آفرین

10-2 نظریه های مختلف مربوط به رهبری تحول آفرین

11-2 رهبری تبادلی

12-2 رهبری عدم مداخله گر

13-2 رهبری و مدیریت دانش

14-2 ابعاد و ویژگی های رهبری

منابع

اگر چه رهبری و مدیریت در هم گره خورده اند،‌ ولی هر کدام فعالیت ها و وظایف منحصر به فرد خود را دارا می باشند (Bass;1990). در حالی که مطالعه رهبری می تواند به دوران ارسطو باز گردد، تاریخ مدیریت به اوایل قرن بیستم و ظهور جامعه ی صنعتی باز می گردد. مدیریت برای کاهش هرج و مرج و بی نظمی در سازمان ها و افزایش کارایی و اثربخشی در آن ها خلق شده است. اصول اولیه ی مدیریت را ابتدا فایول با عنوان برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی و کنترل بیان کرد و هنوز هم رعایت این اصول در صحنه ی سازمان ها بیانگر حضور مدیریت است (افجه 1380:423). رهبران ارتباط متقابل شخصی را هدایت می نمایند،‌ رهبران پشتیبانی عاطفی فراهم می کنند و تلاش دارند که کارکنان را در جهت کسب هدفی مشترک به پیش برند (Bass;1990).

کوزس و پاستنر (2002) معتقدند، مدیریت بیشتر شامل فعالیت های تحلیلی است که بر اهداف متمرکزند اما رهبری بیشتر شامل فعالیت هایی است که متمرکز بر چشم اندازهای تحت نظر آنهاست(Mladkova;2012) . کاتر در کتابی که وظایف مدیریت را با وظایف رهبری مقایسه می کند بیان می دارد که این دو وظیفه کاملاً با هم متفاوتند. وظیفه ی اصلی مدیریت فراهم آوردن نظم و ترتیب و هماهنگی در سازمان است در حالی که وظیفه ی اولیه ی رهبری ایجاد تغییر و حرکت است. مدیریت به دنبال جستجوی نظم و ثبات است ولی رهبری در پی تغییرات سازنده و جرح و تعدیل است(افجه 1380:423).

بعضی از دانشمندان رهبری را به عنوان بخشی از مدیریت می دانند برای مثال ریکتس مدیریت را به عنوان فعالیتی می داند که یک گروه یا سازمان را از جهت اجرایی و نظارتی هدایت می کند؛ رهبری فرآیندی است که به موجب آن یک فرد بر گروهی از افراد برای دستیابی به اهداف مشترک تحت نظر تأثیر می گذارند (Ricketts;2009). در رهبری اهداف می تواند گوناگون باشد ولی در مدیریت اهداف سازمانی اولویت دارند. جدول4-2 تفاوت این دو مفهوم را نشان می دهد(Mullins;1996).






"